W dniu 29.08.2019r. Gminny Ośrodek Informacji dla Osób Niepełnosprawnych przy współpracy  z Środowiskowym Domem Samopomocy „Szansa” oraz Dziennym Domem Seniora + w Sianowie zorganizował wycieczkę dla osób niepełnosprawnych do Szymbarka. W Centrum Edukacji i Promocji Regionu zobaczyliśmy najdłuższą deskę świata (36,83m), Dom Sybiraka, Pomnik Gryfa Pomorskiego, Bunkier Gryfa Pomorskiego, Kościółek Św. Rafała, największy fortepian, „dom do góry nogami”, dom Kaszuba z Kanady oraz pociąg „Donikąd”, Krainę Bajek. Dom Sybiraka dostarczył wszystkim wiele wzruszeń, ale przede wszystkim skłonił do głębokich refleksji.  Silne wrażenie zrobił na nas Bunkier, gdzie efekty dźwiękowe przeniosły nas w czasy wojny. W sali koncertowej mogliśmy podziwiać ogromny fortepian wpisany w Księgę rekordów Guinessa, zaś w lokalnym kościółku p.w. św. Rafała obejrzeliśmy pamiątki: belkę z Kołymy, z ogrodzenia sowieckiego łagru, z resztkami drutu kolczastego, oryginalne elementy bunkra gryfitów, przekazane przez byłych żołnierzy Gryfa Pomorskiego, 180-letnie ławki z sanktuarium Matki Bożej Królowej Kaszub z Sianowa, ścianę prezbiterium zbudowaną z drewnianych elementów XVIII-wiecznego domu Sybiraka. Natomiast dużą dawką śmiechu zetknęliśmy się podczas zwiedzania „domu do góry nogami”. W  Krainie Bajek mogliśmy posłuchać tradycyjnych, znanych nam wszystkim bajek, które były czytane przez znanych polskich aktorów, a oprawa multimedialna pobudzała nasze zmysły i pozwala przenieść się na parę chwil do krainy wyobraźni. Zwiedzanie zakończyliśmy pysznym obiadem i deserem w Sali Biesiadnej. Pobyt w Szymbarku sprawił wszystkim wiele radości i zapewnił miłe wspomnienia. Na pożegnanie zrobiliśmy sobie wspólne pamiątkowe zdjęcie.